OTOYOL ACİL YARDIM 7/24
ÇAĞRI MERKEZİ Pazartesi - Cumartesi (08:45 - 16:45)
OTOYOL ACİL YARDIM 7/24
ÇAĞRI MERKEZİ Pazartesi - Cumartesi (08:45 - 16:45)
İHLALLİ (ÖDEMESİZ) GEÇİŞ BİLDİRİMİ (İGB)
Sayın Sürücü,
Otoyoldan Geçiş Ücretini ödemeden çıkış yapmış bulunmaktasınız. 6001 Sayılı Kanun uyarınca geçiş tarihini izleyen 15 (on beş) gün içinde Geçiş Ücretini cezasız ödeyebilirsiniz.
Ödemeyi T.C. Ziraat Bankası veya QNB Finansbank A.Ş. şubeleri ile bu bankaların internet bankacılığı sistemlerinden, igs.otoyolas.com.tr internet adresinden ya da OTOYOL A.Ş. Mobil Uygulaması vasıtasıyla yapılabilir. İhlalli (Ödemesiz) Geçişlerinizi otomatik olarak ödemek ve cezalı duruma düşmemek için OTOYOL A.Ş. Mobil Uygulaması OPASS sayfasına kredi kartı kaydı yapabilirsiniz.
İGB tahsilatına yönelik bakiye yüklemesini mesai saatleri içerisinde olmasına özen göstererek etiket hesaplarına da yapabilirsiniz. Ancak, sorun yaşamamak için son gün olan 15. gün yapılacak ihlalli (ödemesiz) geçiş ödemelerinin sadece belirtilen bankalar, igs.otoyolas.com.tr internet adresi ya da OTOYOL A.Ş. Mobil Uygulaması aracılığıyla yapılması gerekmektedir.
Bakiye sorunu yaşamamak için; HGS etiket hesaplarının, ayrı bir mevduat hesabına veya kredili mevduat hesabına ya da limiti yeterli bir kredi kartına bağlanacak şekilde otomatik ödeme talimatı bulunması gerekmektedir. Gerekiyorsa mevcut talimatınızı yenileyiniz.
Geçiş anında aracınızın plakasına tanımlı mevcut olan veya daha önce yoksa ihlalli (ödemesiz) geçişi takiben yeni açacağınız HGS hesabınızda geçiş ücretlerini karşılayacak tutarda para bulundurmanız durumunda size yardımcı olmak için geçiş tarihini izleyen 15 (on beş) gün içinde bu hesaplarınızdan otomatik tahsilat yapılmaya çalışılacaktır. Ancak, etiket hesaplarından tahsilat yapılamaması ya da geçiş tarihini izleyen 15 Gün içinde otomatik ödemenin alınamaması durumunda bunun takibi ve bu durumda ödemenin zamanında OTOYOL A.Ş hesabına yapılması yükümlülüğünün OTOYOL Yatırım ve İşletme A.Ş’ye atfedilemeyecek şekilde araç sahibine ait olduğunu hatırlatırız.
Aracınıza kayıtlı birden fazla etiket olması halinde tahsilat sorunu yaşanması kaçınılmazdır. Bu nedenle, aracınız üzerine kayıtlı, aktif, hesapta yeterli miktarda para bulunan veya otomatik ödeme talimatının olduğu sadece bir etiket bulundurmanız gerektiğini, mutlaka etiket hesabının hesap bakiyesinin yeterli olması gerektiğini unutmayınız. Aracınızın üzerine kayıtlı birden fazla etiket bulunuyorsa kullandığınız etiket haricindekileri mutlaka iptal ettiriniz ve aracınızdan sökünüz.
İhlalli (ödemesiz) geçiş yaptığınız tarihi izleyen 15 (on beş) gün içerisinde (15. Günün Resmî Tatile denk gelmesi durumunda tatili izleyen ilk iş gününün sonuna kadar) geçiş ücretini usulüne uygun olarak ödemediğiniz takdirde, hukuki sürecin başlatılarak Geçiş Ücreti ve Geçiş Ücretinin 4 (dört) katı tutarındaki Ceza toplamı ile birlikte takip süreci dahilinde oluşacak tebligat, yargılama ve takip masrafları, avukatlık ücreti ve işleyecek yasal faizin de takip ve tahsil edileceğini bildiririz.
6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu ve ilgili mevzuat çerçevesinde Otoyol Yatırım ve İşletme A.Ş. tarafından hazırlanan detaylı bilgilendirme metnine isletme.otoyolas.com.tr adresinden ulaşabilirsiniz.
Çağrı Merkezi
Telefon No : | 0 850 399 35 05 |
e-posta : | sorun@otoyolas.com.tr |
Mobil Uygulamamızı indirin, İhlalli Geçiş sayfasına aracınızı kaydederek sayfada belirtilen ayarları yapın, ihlalli (ödemesiz) geçişinizi size biz bildirelim.
OTOYOL A.Ş Mobil Uygulama
VIOLATION NOTICE (İGB)
(IOU)
Dear Driver,
You have been leaving the motorway without making payment. You can make the toll fee payment without any fine within the following 15 days in accordance to Law no 6001.
You may pay the amount to T.C. Ziraat Bankası or QNB Finansbank A.Ş. offices, by the named banks’ internet services, igs.otoyolas.com.tr web site or via OTOYOL A.Ş. Mobile Application. You may also register your credit card number to OTOYOL A.Ş. Mobile Application at OPASS page for automatic IOU payments and avoid fine payment.
Apart from above, you may increase your tag account balance for IOU withdraw, but with strong attention to make the increase within office hours. However, at due date (15th date), it is very important to make the (IOU) payments only to the a/m banks, by igs.otoyolas.com.tr web site or via OTOYOL A.Ş. Mobile Application.
HGS account should be linked to a deposit account that has no balance problem, to an overdraft account or to a credit card that doesn’t have limit problem and an effective automatic payment order should be given to avoid any problem of payment. Renew your order if needed.
If there is an existing HGS account or a recent account having sufficient balance opened right after the violation, then the toll fee endeavoured to be withdrawn automatically within 15 (fifteen) days following the date of violation. However, we remind that; automatic withdraw effort neither avoid (IOU) payment liability of the vehicle owner, nor OTOYOL Yatırım ve İşletme A.Ş. kept responsible for no withdraw.
If there is more than one type of tag registered to a vehicle, then payment problem is inevitable. Therefore, there should be only one HGS tag registered and mounted to the vehicle. The inactive tag should be removed from the vehicle and the registration should be cancelled from the related bank/PTT.
If the (IOU) payment doesn’t occur within following 15 (fifteen) days of violation (if due date i.e. 15th day after the violation is an official holiday, then the new due date is the first following business day), then judicial process initiates and you shall be liable to pay not only the toll fee, but also a fine of 4 (four) times the toll fee plus all the additional costs related to the process.
You may reach to detailed information related to Protection of Personal Data Law numbered 6698 at web page isletme.otoyolas.com.tr
Call Center
Phone : | 0 850 399 35 05 |
e-posta : | sorun@otoyolas.com.tr |
Download our Mobile App, register your vehicle licence plate to the related page, make necessary settings and if you have any violation, then leave it to us to inform you by automatic notifications.
OTOYOL A.Ş Mobile Application
İhlalli (Ödemesiz) geçişleriniz Borç kayıtları geçiş sonrasında tarafımızca incelenip onaylandıktan sonra Ziraat Bankası, QNB Finansbank, internet sitemiz ve Mobil Uygulama vasıtasıyla görülebilir olmaktadır. Borcunuz varken sorguda borcun görünmemesi durumunda sorgunun yapılma zamanına ve gününe göre ya inceleme tamamlanmamıştır, ya da borcunuz, varsa HGS hesabınızdan tahsil edilmiştir. Bu nedenle geçişi takip eden 15 gün içerisinde muhtelif günlerde öncelikle internet sitemiz ve Mobil Uygulamamız vasıtasıyla borcunuzu takip etmenizi öneririz. Yukarıda gösterilen plakanın araç plakanızdan farklı olması halinde 0 850 399 35 05 veya sorun@otoyolas.com.tr aracılığıyla tarafımıza ulaşarak bilgi almanızı rica ederiz.