İSTANBUL - BURSA - İZMİR OTOYOLU (O5)

Tarihçe

Gebze-Orhangazi-İzmir (İzmit Körfez Geçişi ve Bağlantı Yolları Dahil) Otoyolu Projesi’nin (İstanbul – İzmir Otoyolu) ihalesi Yap – İşlet – Devret Modeline (YİD) göre 9 Nisan 2009 tarihinde yapılmış olup, Nurol-Özaltın-Makyol-Astaldi-Yüksel-Göçay Grubu tarafından verilen 22 yıl 4 aylık yapım ve işletme teklifi Karayolları Genel Müdürlüğü tarafından en uygun teklif olarak belirlenmiştir.

İstanbul – İzmir Otoyolunu gerçekleştirmek üzere Karayolları Genel Müdürlüğü ile OTOYOL YATIRIM VE İŞLETME A.Ş. (Görevli Şirket) arasında 27 Eylül 2010 tarihinde Uygulama Sözleşmesi imzalanmış, OTOYOL A.Ş. kredi görüşmelerinin sonuçlanmasını beklemeden sözleşme imzasını takiben hızla Uygulama Sözleşmesi doğrultusunda özkaynak kullanımı ile çalışmalara başlamış ve süreç içerisinde aşamalar halinde gerçekleştirilen finansman temini 5 Haziran 2015 tarihi itibari ile Projenin tümünü karşılayacak şekilde tamamlanmıştır.

İstanbul – İzmir Otoyolu Uygulama Sözleşmesinin kapsamı; sözleşmeye uygun olacak şekilde Proje’nin finansmanının temini, projelendirilmesi, yapımı, işletilmesi ve işletme süresince her türlü bakımı, onarımını ve Sözleşme Süresi sonunda her türlü borç ve taahhütlerden ari, bakımlı, çalışır, kullanılabilir durumda ve bedelsiz olarak İdare’ye devredilmesi işlerinden oluşmaktadır.

 İstanbul-İzmir Otoyolu Projesi Güzergahı

İstanbul – İzmir Otoyolunun,

  • Kemalpaşa Bağlantı yolu 20 Ekim 2015,
  • Altınova Kavşağı – Gemlik Kavşağı arası 21 Nisan 2016,
  • Gebze (Muallimköy) – Altınova Kavşakları arası (Osmangazi Köprüsü dahil) 30 Haziran 2016,
  • Kemalpaşa Kavşağı – Karasuluk Kavşağı arası 8 Mart 2017,
  • Gemlik Kavşağı – Bursa Çağlayan Kavşağı arası 12 Mart 2017,
  • Bursa Çağlayan Kavşağı – Karacabey Kavşağı arası işletme ve bakım sorumluluğu devri 01 Ocak 2018,
  • Kemalpaşa Kavşağı – Saruhanlı Kavşakları arası 01 Aralık 2018,
  • Balıkesir Kuzey Kavşağı – Balıkesir Batı Kavşağı arası ve Akhisar Kavşağı – Saruhanlı Kavşağı arası 17 Mart 2019,
  • Bursa Batı Kavşağı – Balıkesir Kuzey Kavşağı arası ve Balıkesir Batı Kavşağı – Akhisar Kavşağı arası 4 Ağustos 2019,

 tarihlerinde işletmeye açılmıştır.

Böylece, 4 Ağustos 2019 tarihinde gece yarısı itibarı ile İstanbul – İzmir otoyolunun tamamı işletmeye açılmıştır.

İstanbul – İzmir Otoyolu Türkiye’de özel sektör tarafından işletilen ilk otoyol olma özelliğine sahiptir. 20 noktada 21 adet gişe sahasında çift yönlü çalışan gişeler dahil olmak üzere toplam 208 gişe ve 17 noktada 33 adet Otoyol Hizmet Tesisi bulunmaktadır. Otoyol Hizmet Tesislerindeki markalar ve hizmet durumları OTOYOL A.Ş. Mobil Uygulaması üzerinden güncel olarak takip edilebilir.

Uygulama Sözleşmesi gerekleri doğrultusunda dört mevsim güvenli şekilde yolculuk edilebilmesi için 300’ü aşkın muhtelif tipte özel araç, ekipman ve 1000 kişiyi aşkın işletme personeli ile tüm otoyol boyunca 7/24 hizmet verilmekte, toplam 680 adet kamera vasıtasıyla gişe sahaları, kavşaklar, tüneller, hizmet tesislerinin yaklaşım yolları gibi önemli noktalar 7/24 Trafik Kontrol Merkezinden izlenmekte ve kayıt altına alınmaktadır. 108 Değişken Mesaj İşareti ve 47 Değişken Trafik İşareti ile otoyol boyunca vatandaşlara gerekli olan bilgilerin iletilmesi sağlanmaktadır.