İSTANBUL - BURSA - İZMİR OTOYOLU (O5)

Sıkça Sorulan Sorular

Otoyola girişte ve çıkışta niçin bariyer var ?

Otoyolda ödemeler kullanılan mesafeye göre yapılmaktadır. Nakit ödeme yapacakların otoyol girişinde bilet almasını sağlamak, OGS/HGS kullanıcılarının etiketlerinde problem olması durumunda bu kişilerin de biletle geçişini temin edebilmek amacıyla girişlere bariyer konulmuştur. Çıkışlarda ise Nakit gişelerde kontrollü geçişi temin etmek, OGS/HGS gişelerinde ise etikette problem olması yada bağlı hesaplarda yeterli bakiye olmaması halinde kullanıcıların kaçak geçiş durumuna düşerek mağdur olmalarını engellemek için bariyer bulunmaktadır.

Otoyol ücretini Kredi Kartı veya Banka Kartı ile ödeyebilir miyim?

Evet, giriş gişelerinde bilet verme makinesinden aldığınız bileti çıkışta Nakit Gişesindeki görevliye vererek kullandığınız mesafeye göre ücretinizi Kredi Kartınızla, Banka Kartınızla yada Nakit olarak ödeyebilirsiniz. Gişelerde durmadan; 20 km/saat hızla geçmek istiyorsanız aracınıza ait plakaya tanımlı, yeterli bakiyesi olan veya hesabınıza bağlı veya kredi kartınızla ilişkilendirilmiş OGS/HGS etiketi almanızı öneririz.

Gişelerden geçerken hız sınırlaması var mı?

Evet. Gişe alanlarında hızınız 20 km/saati geçmemelidir. Buna rağmen önünüzdeki aracın herhangi bir nedenle durması ihtimaline göre takip mesafenizi korumalı ve gerekiyorsa hızınızı daha da azaltmalısınız.

Gideceğim mesafeye göre ödeyeceğim ücreti nasıl öğrenebilirim

www.otoyolas.com.tr web sitesinden “İŞLETME” sekmelerini kullanarak ulaşacağınız Geçiş Ücreti Hesaplama alt sekmesinden giriş ve çıkış yapacağınız gişeleri ve araç sınıfınızı seçerek ödemeniz gereken güncel ücreti hesaplatabilirsiniz.

Gişelerde herhangi bir sebepten dolayı ödeme yapamazsam sonrasında ne yapmam gerekir??

Böyle bir durumda aracınıza ait bir İhlalli Geçiş Bildirimi düzenlenecektir. Bu bildirimi almak için aracınızı park sahasına çekip, Gişe İstasyon Binasına gidip, Görevli Personelden ödemenin ne kadar olduğunu ve hangi banka aracılığı ile ne zamana kadar ödenebileceğini açıklayan İhlalli Geçiş Bildirimini almanız gerekmektedir. Sonrasında ilgili banka şubelerine giderek süresi içinde Nakit ödeme yapabilirsiniz.

İhlalli Geçiş Bildirimi üzerindeki ücreti zamanında ödemezsem ne olur?

Otoyoldan çıkış yaptığınız tarihi izleyen 15 gün içinde İhlalli Geçiş Bildirimi üzerinde belirtilen banka şubelerine ödeme yapılmadığı taktirde geçiş ücretinin 10 katı para cezası ve geçiş ücreti ile birlikte Tebligat Ücreti, Avukatlık Ücreti ve diğer masrafları içeren bir tutarda bir bedel ödemeniz gerekecektir. Örneğin; 10 TL olan geçiş ücretine 100 TL ceza uygulanacak ve 110 TL ödemek zorunda kalacaksınız. Ayrıca, ödenmeyen tutarın yasal takibine başlandıysa, bu takibe ait vekalet ücreti, dosya masrafı, tebligat ücreti, damga vergisi ve yasal faizler de ayrıca 110 TL’nin üzerine eklenecektir.

OGS/HGS abonesiyim, Otoyol ücretini OGS/HGS ile ödeyebilir miyim?

Evet. İstanbul – Bursa –İzmir Otoyolunda OGS sistemleri kurulmuş olup giriş ve çıkış gişelerinde etiket tipinize göre OGS veya HGS şeritlerini kullanarak ödeme yapabilirsiniz. Çıkış gişelerine geldiğinizde OGS/HGS hesabınızda yeterli bakiyeniz olup olmadığı sorgulanacak ve ilgili bankadan ödeme provizyonu alınarak geçiş yapmanıza izin verilecektir. Geçiş anında hızınızı 20 km/saatin altına düşürünüz ve önünüzdeki araçla takip mesafenizi koruyunuz. Herhangi bir nedenle geçiş anında provizyon alınamaması (yetersiz bakiye, haberleşmenin aksaması vb. nedenlerle) durumunda çıkış şeridinde bekleyiniz, gişe personeli ödemenizi Kredi Kartı/Banka Kartı/Nakit olarak gişede ödeme yapmanız için size yardımcı olacaktır.

OGS/HGS abonesiyim giriş gişelerinde herhangi bir nedenle bariyer açılmazsa ne yapmalıyım?

Giriş gişelerinin hepsinde bilet verme makinesi bulunmaktadır. Bu durumda bilet makinesi üzerinde bulunan butona basıp bilet alarak otoyola giriş yapabilirsiniz. Bu bilet üzerinde aracınızın plakası, giriş yapılan gişe kodu, tarih ve saat gibi bilgiler bulunacaktır. Çıkışta mutlaka NAKİT gişelerine gitmeniz ve ödemenizi Kredi Kartı/Banka Kartı/Nakit olarak yapmanız gerekmektedir. Sorunun devam etmesi halinde OGS/HGS etiketinizi değiştirmeniz gerekmektedir.

Otoyolda geçiş ücretini nasıl ödeyebilirim?

OGS/HGS etiketiniz varsa girişte ve çıkışta etiket tipinize göre OGS veya HGS gişelerini kullanarak ödeme yapabilirsiniz. OGS/HGS etiketiniz yoksa; girişte NAKİT gişelerinden bilet alıp, çıkışta NAKİT gişelerinde biletinizi gişe görevlisine vererek sistem tarafından hesaplanan ücreti Kredi Kartı/Banka Kartı/Nakit olarak ödeyebilirsiniz.

Geçişlerimle ilgili bilgileri nereden öğrenebilirim?

Geçişlerinizle ilgili sorunlarınızı 7/24 sorun@otoyolas.com.tr mail adresine bildirebilirsiniz. Haftanın her günü (08:45 – 17:45) 444 98 87 nolu telefondan Çağrı Merkezi Hattımızı arayarak bilgi alabilirsiniz.

Otoyolda acil durumda yardıma ihtiyacım olduğunda arayabileceğim bir telefon numarası var mı?

Otoyol güzergahında seyahat ederken kaza, yaralanma, yangın ve benzeri ACİL durumlarla karşılaşılması halinde yardım talep etmek için 7/24 çalışan 161 nolu Otoyol Acil Yardım Hattımızı ücretsiz arayabilirsiniz.

Ayrıca; 112 Acil Yardım, 155 Polis ve 156 Jandarma hatlarını da ücretsiz arayabilirsiniz. İhtiyacı olan başka birilerinin de bu hatları arayabileceğini unutmadan lütfen hatları gereksiz yere meşgul etmeyiniz.