İSTANBUL - BURSA - İZMİR OTOYOLU (O5)

Sıkça Sorulan Sorular

Otoyola girişte ve çıkışta niçin bariyer var ?

Otoyolda ödemeler kullanılan mesafeye göre yapılmaktadır. Nakit müşterilerin ya da etiketinde sorun olan OGS/HGS müşterilerinin araçlarının giriş kayıtlarının plaka bilgisi ile yapılmaması durumunda bu kişilerin de bilet alarak otoyola giriş yapmalarını temin edebilmek amacıyla girişlere bariyer konulmuştur. Çıkışlarda ise Nakit gişelerde kontrollü geçişi temin etmek, OGS/HGS gişelerinde ise herhangi bir nedenle etiket vasıtasıyla geçiş ücretinin tahsil edilememesi halinde kullanıcıların farkında olmadan ihlalli (ödemesiz) geçiş yaparak mağdur olmalarını engellemek için bariyer bulunmaktadır.

Otoyol ücretini Kredi Kartı veya Banka Kartı ile ödeyebilir miyim?

Evet, NAKİT gişelerinde ya da etiket ile ödeme yapılmadığı durumlarda OGS/HGS gişelerinde geçiş ücretini Kredi Kartınızla, Banka Kartınızla ya da Nakit olarak ödeyebilirsiniz. Gişelerde durmadan; 20 km/saat hızla geçmek istiyorsanız aracınıza ait plakaya tanımlı, yeterli bakiyesi olan veya hesabınıza bağlı ya da kredi kartınızla ilişkilendirilmiş OGS/HGS etiketi almanızı öneririz.

Gişelerden geçerken hız sınırlaması var mı?

Evet. Gişe alanlarında hızınız 20 km/saati geçmemelidir. Buna rağmen önünüzdeki aracın herhangi bir nedenle durması ihtimaline göre takip mesafenizi korumalı ve gerekiyorsa hızınızı daha da azaltmalısınız.

Gideceğim mesafeye göre ödeyeceğim ücreti nasıl öğrenebilirim

www.otoyolas.com.tr web sitesinden “İŞLETME” sekmelerini kullanarak ulaşacağınız Geçiş Ücreti Hesaplama alt sekmesinden giriş ve çıkış yapacağınız gişeleri ve araç sınıfınızı seçerek ödemeniz gereken güncel ücreti hesaplatabilirsiniz.

Gişelerde herhangi bir sebepten dolayı ödeme yapamazsam sonrasında ne yapmam gerekir??

Böyle bir durumda aracınıza ait bir İhlalli (Ödemesiz) Geçiş Bildirimi ve üzerinde (Ödemesiz) ibaresi olan yazar kasa fişi düzenlenecektir. Gişeden teslim alacağınız bildirim üzerindeki bilgiler dahilinde geçişi takip eden 15 gün içerisinde cezasız olarak geçiş ücretini bildirim üzerinde yazan noktalardan ödeyebilirsiniz.

İhlalli Geçiş Bildirimi üzerindeki ücreti zamanında ödemezsem ne olur?

Otoyoldan çıkış yaptığınız tarihi izleyen 15 gün içinde İhlalli Geçiş Bildirimi üzerinde belirtilen banka şubelerine ödeme yapılmadığı taktirde geçiş ücretinin 4 katı para cezası ve geçiş ücreti ile birlikte Tebligat Ücreti, Avukatlık Ücreti ve diğer masrafları içeren bir tutarda bir bedel ödemeniz gerekecektir. Örneğin; 10 TL olan geçiş ücretine 40 TL ceza uygulanacak ve 50 TL ödemek zorunda kalacaksınız. Ayrıca, ödenmeyen tutarın yasal takibine başlandıysa, bu takibe ait vekalet ücreti, dosya masrafı, tebligat ücreti, damga vergisi ve yasal faizler de ayrıca 50 TL’nin üzerine eklenecektir.

OGS/HGS abonesiyim, Otoyol ücretini OGS/HGS ile ödeyebilir miyim?

Evet. İstanbul – İzmir Otoyolunda OGS sistemleri kurulmuş olup, giriş ve çıkış gişelerinde etiket tipinize göre OGS/HGS şeritlerini kullanarak ödeme yapabilirsiniz. Çıkış gişelerine geldiğinizde OGS/HGS hesabınızda yeterli bakiyeniz olup olmadığı otomatik olarak sorgulanacak ve ilgili bankadan ödeme provizyonu alınması halinde geçiş yapmanıza izin verilecektir. Geçiş anında hızınızı 20 km/saatin altına düşürünüz ve önünüzdeki araçla takip mesafenizi koruyunuz. Herhangi bir nedenle geçiş anında provizyon alınamaması (yetersiz bakiye, haberleşmenin aksaması vb. nedenlerle) durumunda çıkış şeridinde bekleyiniz, gişe personeli gişede ödeme yapma ya da ihlalli (ödemesiz) geçiş yaparak 15 gün içinde ödeme yapma tercihinize göre size yardımcı olacaktır.

OGS/HGS abonesiyim giriş gişelerinde herhangi bir nedenle bariyer açılmazsa ne yapmalıyım?

Giriş gişelerinin hepsinde bilet verme makinesi bulunmaktadır. Bu durumda bilet makinesi üzerinde bulunan butona basıp bilet alarak otoyola giriş yapabilirsiniz. Bu bilet üzerinde aracınızın plakası, giriş yapılan gişe kodu, tarih ve saat gibi bilgiler bulunacaktır. Çıkışta OGS/HGS gişesine giderek işleminizi sonuçlandırabilirsiniz.

Otoyolda geçiş ücretini nasıl ödeyebilirim?

OGS/HGS etiketiniz varsa girişte ve çıkışta OGS/HGS gişelerini kullanarak ödeme yapabilirsiniz. OGS/HGS etiketiniz yoksa; girişte NAKİT gişelerinden giriş yaparak, çıkışta mutlaka NAKİT gişesine giderek işleminizi sonuçlandırmanız gerekmektedir.

Geçişlerimle ilgili bilgileri nereden öğrenebilirim?

Geçişlerinizle ilgili sorunlarınızı 7/24 sorun@otoyolas.com.tr mail adresine bildirebilirsiniz. Haftanın her günü (08:45 – 17:45) 444 98 87 nolu telefondan Çağrı Merkezi Hattımızı arayarak bilgi alabilirsiniz.

Otoyolda acil durumda yardıma ihtiyacım olduğunda arayabileceğim bir telefon numarası var mı?

Otoyol güzergahında seyahat ederken kaza, yaralanma, yangın ve benzeri ACİL durumlarla karşılaşılması halinde yardım talep etmek için 7/24 çalışan 161 nolu Otoyol Acil Yardım Hattımızı ücretsiz arayabilirsiniz.

Ayrıca; 112 Acil Yardım, 155 Polis ve 156 Jandarma hatlarını da ücretsiz arayabilirsiniz. İhtiyacı olan başka birilerinin de bu hatları arayabileceğini unutmadan lütfen hatları gereksiz yere meşgul etmeyiniz.